Ads
The Handmaid's Tale — s03e03 — Useful

My rating

Rate
Rate the shows you've watched and get up-to-date recommendations
4.419
MyShows
(1 976)
Duration: 50 min.
Released: 05.06.201905.06.2019 19:00
Watched by: 35 72541.65%
3 season
s03e03
s02e12 - Postpartum
s02e13 - The Word
s03e01 - Night
s03e02 - Mary and Martha
s03e03 - Useful
s03e04 - God Bless the Child
s03e05 - Unknown Caller
s03e06 - Household
s03e07 - Under His Eye

Discussion of the 3 episode of the 3 season
Discuss this episode
80

Sucreshaaaa
Sucreshaaaa
05 Jun 2019, 20:13 #
Игра Алкоджун: каждый раз, когда Джун смотрит в камеру\поднимает голову со стеклянным взглядом - пьем стопку XDD
СтасХрамцов
СтасХрамцов
13 Jun 2019, 18:09 #
@Sucreshaaaa: а когда кто-то из других персонажей - три сразу.
rogueFOX
rogueFOX
16 Jun 2019, 17:19 #
@Sucreshaaaa: She's already tired of that face of hers. I'm tired of this game of hers. I don't know, the series is slipping.
alexander444
alexander444
17 Jun 2019, 02:43 #
Show comment
SKart82
SKart82
19 Jun 2022, 22:50 #
@Sucreshaaaa: Fantomas's face.. I can't sleep for three days, BL..
youarebymyside
youarebymyside
06 Jun 2019, 04:31 #
I said here in the first episode that Lawrence is cool. Wel... a rotten comrade, after all. :/
"Would you get it for me? Good job. <...> You're done. See? Women can be useful." — I had a better impression of him at the end of the second season and even in 3x01. Something is strong ://// He's awfully interesting, though.

Serena's mom? Mom? I'm still looking at it and: how are these women even okay with what's going on? How did they let this happen? Why did they contribute to this? What kind of adequate woman, who values freedom of speech and action, who wants to manage her own body, can do such a thing? Where are women forbidden to read, write, work with documents and work in principle? They are like an accessory for husbands, while they can be beaten and generally do whatever you want. The main thing is to keep their mouths shut in the presence of other men (and the women of these husbands often too).
Has the third season started, am I still?????? Hell.

"Just wait." I really hope that this is the last season, and that they will BOMB it. For now it is very strong.

She burst into tears in an absolutely ugly way when June looked out and took Nick's hand. The fact that he knows her SO well that he just came out, gave her time and personal space to REALIZE and take a step forward. He still loves her. He still cares. The very realization hits me in the gut. It is very interesting how they will unfold /close this triangle Luke /June / Nick, because the devil knows how their destinies will unfold. Nick is unlikely to be killed. I wouldn't be surprised if Chicago is another cover for some important operation.

A good start to the season, that's the truth. If they had given out all the episodes in one gulp, I would have watched them in one gulp.

"We can't count on them, Serena. They hate us. They're not on our side." I feel like Serena's still going to give you heat. At least, I hope so. If it came to the realization that the child was not hers, but June's.
Allех
Allех
07 Jun 2019, 05:08 #
@youarebymyside: // how are these women even okay with what's going on? How did they let this happen? Why did they contribute to this?// - about like the wife of Sterligov and similar Orthodox christians, like the wives of National Socialists, like the wives of communists. In general, like millions of women on this planet.

The wives of the commanders married in another country, under a different socio-political system. During the coup, they probably cared about personal survival. And they hardly imagined what obscurantism could come to, even if they had previously shared the views of their spouses.
mixer1701
mixer1701
PRO
09 Jun 2019, 15:30 #
@youarebymyside: Lawrence is just as filthy a weakling and a sexist as all the men of Gilead. They cannot be equal to women under normal conditions, only under Gilead conditions. Lawrence created colonies, created Gilead. He deserves to be hanged.
And Serena's mom-yes, suddenly. Okay, men want this regime, but for women who are kind of smart. Apparently, they are stupid after all.
And who's going to give the heat is Emily. Last season, it was shown that she is ready to kill those who are for Gilead. So the revolution has happened, Emily will go there to take revenge.
Serena is not the fact that she will give heat. Last season showed her rotten nature. It is better not to rely on this lady.
illseethese
illseethese
29 Jul 2019, 03:29 #
@youarebymyside: It has already been extended
corbudana
corbudana
06 Jun 2019, 06:43 #
The moment between June and Nick is just 💔
June/Serena's bromance looks very promising!
It's interesting to reveal the character of Lawrence! It's terribly interesting which side he will be on in the end 🤔
ezhenovna
ezhenovna
07 Jun 2019, 01:10 #
Who understood the moment with the book? Is the drama about humiliation, being pushed around like a dog, or some deeper meaning?
Saintgraal
Saintgraal
07 Jun 2019, 01:36 #
@ezhenovna: women are not allowed to read, the point was initially that how would she understand which book if she couldn't read? catching June on this plus for reading would be a punishment, just like Serena would have her finger cut off, but in the end he told her which book to take, kind of condescended and laughed that she couldn't read and women were good for bringing something and giving it to a man, well, that's how I understood it
ezhenovna
ezhenovna
07 Jun 2019, 17:13 #
@Saintgraal: thank you! Yes, damn, asking before that who she worked for was very sophisticated.
ytya
ytya
08 Jun 2019, 01:26 #
@Saintgraal: Darwin probably had a reason too.
Sucreshaaaa
Sucreshaaaa
07 Jun 2019, 02:10 #
@ezhenovna: he knows that she worked in the editorial office and is well educated, and at the same time puts her in a position where, like a fool from the moon, they tell her that - there, there's that book with the yellow letters on that shelf over there, look
Allех
Allех
07 Jun 2019, 05:28 #
@ezhenovna: imho, Commander Lawrence deliberately invited June to the meeting! where plans were discussed and humiliated in the presence of the assembled officers. So he showed everyone that she was under his control. What Fred couldn't handle, he shouldn't have any trouble with. This was how he averted suspicion from himself and June. And at the same time, I checked her adequacy, how much June is in her right mind since she did not take advantage of luck and returned. And he gave her the opportunity to assess where she got to, what prospects this house has. Lawrence needs associates in what he does surreptitiously, but not just performers, but more sophisticated agents. Well, at the same time, of course, June made it clear not only the power of her influence, but also that her actions had previously framed everyone. Including his defenseless wife. If Lawrence has to choose, he will definitely give up anyone to maintain his position. June herself realized by the end of the episode that it was time to change tactics. Be more far-sighted and organized, not just sacrifice yourself on occasion, but use cover, be aware of the plans of the top, organize resistance to destroy Gilead from the inside.
ezhenovna
ezhenovna
07 Jun 2019, 17:14 #
@doruma: agree
kozhepiaka
kozhepiaka
12 Jun 2019, 03:17 #
@doruma: It seems to me that it is very naive to consider Lawrence the "gray cardinal" of the Resistance - their conversation with June in the office confirms this.

and what exactly is he doing surreptitiously? helps one or two women to run a month/six months/A year? in my opinion, his words ("they need to vent their anger") describe his position more accurately.

it is obvious that he is playing some kind of game, and his wife is also a very adequate woman - she understands everything better than other "greens". but he's definitely not playing against Gilead from the inside. he is just as crazy sexist (crossed out), chauvinist (crossed out), fanatic and esoteric as Fred and the rest of the commanders.
Allех
Allех
12 Jun 2019, 03:53 #
@kozhepiaka: so when he brought June to the receiver distributor and offered to choose 5 women out of hundreds in Martha, was he flattering his ego? And when she did think about it and chose 5 cases: an engineer, an IT specialist, a journalist, a lawyer and a thief, and Lawrence approved them - is this a setup, an experiment, just to see what happens if you let these women get together, and then hang them all if it gets boring?

/ it is obvious that he is playing some kind of game / - obviously) he is playing some kind of game. He already has a place in government, recognition as a founding father and inspirer. What else can he get himself with games - the rank of generalissimo or a medal?
Allех
Allех
12 Jun 2019, 05:14 #
@kozhepiaka: Let's say Lawrence realized his misconceptions and decided to change something. Obviously, it is not an option to go directly with the racs with proposals to mitigate the regime. It's too easy to die. You can't show "weakness" to predators. We need to outsmart them. I started by taking Emily from the colonies, and maybe even earlier.

/ he is the same crazy sexist (crossed out), chauvinist (crossed out), fanatic / - how do we know this? The character first appears in episode 12 of season 2. Aunt Lydia introduces him to Emily: "he is incredibly smart, a very important/big man, he is considered the architect of the Gilead economy." This speaks about his education, experience in management, creating systems.
The way Lawrence treated his wife and Emily shows a different side of him. A bored intellectual gets annoyed at the servants, review s2e12 _12:40-15:21, one-eyed Martha swears for scattered books! Lawrence - should I beat you up? - Martha - try it, old man!
That is, no one is beaten or raped in his house. Martha does not take the arrogance and sarcasm of the "owner" seriously, calmly snaps when there are no witnesses. Then the scene with his wife - 15:33 - she screams - I hate you, I despise you, and he calms her down, hugs her, it is clear that he loves sincerely, does not try to rise above his wife or humiliate her like a maniac Fred. Lawrence is a highbrow elitist, perhaps, but definitely not a religious fanatic.
The other commanders are not esoteric at all) they depict extreme- orthodox-religiosity, following the text of the Bible. Esotericism is completely different. Where did this word come from? Who said it in the series?
Locus_Locust
Locus_Locust
18 Jun 2019, 03:32 #
@doruma: Lawrence called the books she worked on as an editor that way. And then June repeated it to him.
Allех
Allех
18 Jun 2019, 03:47 #
@Locus_Locust: Thanks, I'll reconsider the moment. It seems that this "exchange of pleasantries" has nothing to do with the worldview of the characters.
merinda_marson
merinda_marson
23 Aug 2019, 02:35 #
@Allех: мне кажется, что он ее переобучает) изощренно так. он прямо сказал, что телом много не добьешься, т.е. такой толстый намек, что подумай, а как можно еще. повез ее чтоб она выбрала новых марф- изощреное наказание+ даю тебе право выбора на новых сопротивленцев. также он намеренно ее злит, дабы она стала более уверенной в своих действиях, ибо злость-эмоция дающая энергию, желание к действию. в общем пассивный анархист) а главное делает все так, что на него спинять будет очень сложно, в случае чего, но пассивную помощь организует
tweedlecat
tweedlecat
PRO
08 Jun 2019, 18:08 #
Чот пока хуже предыдущих сезонов.
Evdokimich
Evdokimich
08 Jun 2019, 23:41 #
Мне безумно нравится сериал. И то, как он развивается.
Огорчает только то, что в Петербурге жара +32, солнце светит в экран (либо белые ночи) и не откликается так в сердце сериал, как в Новый год, когда я его начала смотреть, а все близкие уехали из города, оставили одну реветь в подушку и заедать горе оливье🤦🏻‍♀️ Все-таки эмоциональный фон очень влияет на восприятие. Даже сериалов.
Helga_voyten
Helga_voyten
09 Jun 2019, 16:57 #
Мне так мало Ника :С нравится их взаимодействие
AndreyChernyaev
AndreyChernyaev
09 Jun 2019, 18:46 #
В Москве такая же жара и солнце и чтобы смотреть темные сцены приходится выкручивать яркость на максимум )
curcuma
curcuma
10 Jun 2019, 02:05 #
Блэкаутные шторы ;) покупала для белых ночей (у нас они оооочень белые, спать невозможно), но и днём для сериалов в солнечную погоду тоже годятся
Olgalela
Olgalela
10 Jun 2019, 18:07 #
Show comment
YuliaDiadko
YuliaDiadko
10 Jun 2019, 20:07 #
@Olgalela: что-то ваш комментарий не касается серии...
Olgalela
Olgalela
14 Jun 2019, 01:51 #
А тут прям все комментарии касаются событий в серии 😂😂
vk471510
vk471510
13 Jun 2019, 19:14 #
Актриса беременна
Weinkrampf
Weinkrampf
10 Sep 2019, 15:49 #
@vk471510: благословен плод.
PerfectSense_
PerfectSense_
20 Oct 2019, 14:12 #
@Weinkrampf да разверзнет господь
lyusya86
lyusya86
19 Apr 2020, 15:36 #
@vk471510: хвала
SKart82
SKart82
19 Jun 2022, 22:59 #
@lyusya86: халва)
nastyaroxy
nastyaroxy
15 Jan 2023, 15:37 #
Пред его очами
YuliaDiadko
YuliaDiadko
10 Jun 2019, 20:08 #
Ник и Джун -- это любовь! Мне так приятно на них смотреть., влюбилась в него еще в 1 сезоне. Правда, Ника слишком мало :(
himmelsky
himmelsky
11 Jun 2019, 01:20 #
Какие интересные все же персонажи в сериале! Сплошное удовольствие наблюдать за развитиями героев и актерской игрой.
Мать Серены - та еще тварь, вот честно. Никакой искренней жалости, сострадания к дочери.
Внезапно подумалось о том, насколько в этом сезоне Джун и Серена близки по положению. Обе отказались от своего ребенка. Серена отдала его Джун, а та, вместо того, чтобы убежать в Канаду, отдала его Эмили. И обе вновь оказались там, где так долго и тошнотворно существовали.
Символизм в сериале прекрасен, конечно.
kozhepiaka
kozhepiaka
12 Jun 2019, 03:19 #
дружно ждем второй сезон, когда Серена сожжет не только дом, но и весь Галаад нахрен ]:-)
Jasmine7500
Jasmine7500
12 Jun 2019, 20:26 #
Show comment
kruch
kruch
19 Jun 2019, 09:14 #
Держите в курсе.
СтасХрамцов
СтасХрамцов
13 Jun 2019, 18:16 #
Лоуренс поинтереснее персонаж, чем Фред. На Фреда было довольно скучно смотреть, а у этого и история хорошая и моральные вопросы в наличии и будущее интригует.
Каждый раз смотря, как Серена ревет, вспоминаю, что это она была одной из главных идейных вдохновителей нового порядка. Поэтому мне ее ни капельки не жаль.
Надеюсь, через сезон-два мы увидим вооруженное восстание. Вот и Ник на фронт ушел, глядишь, оружия подкинет.
vk471510
vk471510
13 Jun 2019, 19:23 #
Фред - самодур. Поорёт, расшугает всех домашних и вроде как доволен тем, какой он глава семейства. Лоуренс орать не будет, он просто будет методично отравлять жизнь и Мартам и Джун. Его помощь Эмили - всего лишь для успокоения совести, имхо. А может ему просто понравилась Эмили. Фред же сказал, что его очень сложно раскусить. И не стала бы я ждать от Серены геройских поступков - на протяжении двух сезонов нам показывали, что она совершено непредсказуемая и расчитывать на неё не стоит
vk471510
vk471510
13 Jun 2019, 19:26 #
Женщины в клетках, к которым приехали Джун и Лоуренс - очень жирный намёк на творящуюся в США обстановку с мигрантами. Как пресса описывает, что люди там сидят в клетках и ждут своей судьбы
Olgalela
Olgalela
14 Jun 2019, 01:51 #
Show comment
ViktorFanat
ViktorFanat
16 Jun 2019, 00:32 #
Упс! Дожили, теперь - "женщины худшей кошмар мужчин"
rogueFOX
rogueFOX
16 Jun 2019, 18:03 #
невыносимо стало смотреть на гг. она раздражает, она неприятна, она глупа. как из сильного интересного персонажа им удалось превратить ее в предсказуемую неприятную до отвращения бесполезную женщину? единственный хороший момент был с яснорадой. а нику вечно грубит, как он ее еще любит - загадка века)
Allех
Allех
18 Jun 2019, 03:55 #
@rogueFOX: в первом сезоне Нику вообще женщина по статусу была не положена. Так что он как и большинство молодых либо пребывал в перманентном спермотоксикозе либо посещал красный квартал. А тут трезвая женщина дала по доброй воле.. Ник относится к Джун как к подруге, матери своего ребенка. Не обязательно это любовь. Это могут быть смешанные чувства благодарность, привязанность, уважение и сострадание.

Джун со своей стороны грубит Нику только потому что это безопасно, он единственный кому она может высказать недовольство без катастрофических последствий. Должна же она как-то давать выход напряжению . Иначе и свихнуться недолго, что и происходит там с женщинами регулярно. Едут крышей от безысходности.
vintsliputsli
vintsliputsli
16 Jun 2019, 18:31 #
Нормально так Лоуренс Джун припечатал, а ведь во многом он прав. Возможно благодаря ему она наконец научится действовать более тонко, а не как обычно. А вообще Джун отлично устроилась - у нее прям дом приёмов, все по очереди в гости к ней приходят.
greppy
greppy
16 Jun 2019, 22:58 #
Хочу, чтобы в этом сезоне произошел бум, переворот и все такое. Мне кажется, что Лоуренс, даже будучи все-таки мразью, будет как-то способствовать перевороту или по крайней мере будет знать и не мешать.
Еще было бы клево, если Ник, отправившись на фронт в Чикаго как-то пересечется с сопротивлением и будет каким-то образом им помогать.
Джемка
Джемка
18 Jun 2019, 03:48 #
мне кажется, джун похожа на уточку, когда смотрит прямиком в камеру😌
illseethese
illseethese
29 Jul 2019, 03:37 #
@Джемка: а мне она пипец как похожа на нашу старенькую соседку, которой уже нет в живых. В молодости она наверняка выглядела, как Джун
SKart82
SKart82
19 Jun 2022, 23:03 #
@Джемка: она не на уточку похожа. Она - вылитый Фантомас.. С той оговоркой, что Жан Маре, который играл Фантомаса, в разы симпатичнее 😂
olivka_1
olivka_1
20 Jun 2019, 05:30 #
что-то уж все слишком нереально. Джун вообще прямо в командиршу превратилась, все открыто всем высказывает, руководит и требует.
alexander444
alexander444
20 Jun 2019, 13:19 #
@olivka_1: Когда тут что-то было реальным?
sicksadsun
sicksadsun
16 Jul 2019, 20:17 #
сериал скатывается.
замедленное повествование не привносит больше никакой эстетики, стало просто затянуто и нудно. жаль в моем плеере нет опции ускорения(
на джун тяжело смотреть, поступки слишком глупые.
лоуренс хотя бы интересный персонаж.
эх, раньше было лучше.....
Ann_Nikkey
Ann_Nikkey
17 Jul 2019, 16:41 #
после перерыва в несколько месяцев возобновила просмотр, и вот уже на третьей серии меня снова начала бесить эта кривая рожа гг крупным планом -_-
alexander444
alexander444
20 Jul 2019, 01:58 #
@Ann_Nikkey: Согласен, третий сезон без перерыва - это уже перебор.
illseethese
illseethese
29 Jul 2019, 03:39 #
Ну и толку от того, что Ник теперь командор, если он не может ничем помочь Джун? Хотя возможно просто не сказал ей о своих планах
vk582700
vk582700
25 Aug 2019, 15:42 #
Show comment
topsa-luna
topsa-luna
09 Oct 2019, 01:47 #
Яснорада красотка - прошла мимо мужа! Молодец! Что-то мне подсказывает, что она может присоединиться к сопротивлению!
lasforry
lasforry
17 Oct 2019, 22:05 #
нормально так джун ника отпиндюрила - "а какая от тебя будет польза лично для меня". поступок очень в духе жителя галаада
van_nilla
van_nilla
14 Nov 2019, 18:39 #
я одна не понимаю, каким образом Лоуренс то отец основатель и идейный вдохновитель, то тут же серый кардинал, анархист и "пытается помочь и чтото изменить"?
как это - сам придумал, а теперь хочу изменить, помогая, но не всем, а выборочно, паре женщин в год??? ну и нафига? что даст ему это?
Victoria_Vi
Victoria_Vi
09 Dec 2019, 02:26 #
@van_nilla: любой режим встречает некое сопротивление, он выбрал такую позицию когда все у него под носом, а значит "под контролем". я так вижу это по крайней мере. а может быть действительно, чтобы легче спалось по ночам
DemonaZZ
DemonaZZ
15 Nov 2019, 01:30 #
Comment has been deleted
Victoria_Vi
Victoria_Vi
09 Dec 2019, 02:24 #
я прям рада, что Джун наконец в "партнёры" достался мужик, который не будет плясать так просто под ее дудку. действительно достало что все перед ней выслушиваются, как то помогают, а она просто воспринимает все как должное...
надеюсь с Лоуренсом откроются и другие стороны галаада, потому что Фред пустая сучка дорвавшаяся до власти, этот мужичок поинтересней
я уже писала ранее и повторюсь снова. меня дико поражает то какое количество людей в сопротивлении, если бы каждый из них не побоялся и открыл свой рот и что-то сделал, возможно галаада уже давно бы не было
suvorochka
suvorochka
10 Mar 2020, 01:11 #
Кто такая Кора? Объясните, кому нетрудно🙏🏻🙏🏻
simosha
simosha
13 Apr 2020, 01:58 #
марта лоуренса
simosha
simosha
13 Apr 2020, 07:57 #
марфа*
suvorochka
suvorochka
14 Apr 2020, 17:13 #
Спасибо)
Blackly
Blackly
24 Jun 2020, 23:22 #
@Джемка: а мне она напоминает лягуху)
attlst
attlst
22 Jul 2021, 02:03 #
проорала с речи лоуренса. не забрала один раз дочку вовремя со школы, ну нихера себе грешница.
JuliaCheckmareva
JuliaCheckmareva
24 Jul 2021, 19:51 #
Лоуренс дал Джун решить одну из известнейших этических проблем - проблему вагонетки.

И мне интересно ещё, что Джун будет делать, если снова станет беременной от Ника.
Arizella
Arizella
19 Mar 2022, 23:32 #
Как же в этом сезоне меня бесит Джуд.
Все и выражение лица и ее фразы, а особенно поведение 🤯
nyam0
nyam0
27 Sep 2022, 23:59 #
А у кого-то еще вызывает вопросы момент, что в конце прошлого сезона Кора (одноглазая служанка Лоуренса) чуть ли не матом его крыла, а в этом вдруг все марты по струнке выстроились вокруг него?Изначально персонаж был показан неким сумасшедшим эксцентричным ученым с кипами книг на полу, а тут сценаристы переобуваются в воздухе.. И декорации домов тоже меняются от сезона к сезону, короче последовательность в повествовании явно хромает((
iionTihii
iionTihii
PRO
04 Dec 2022, 12:19 #
Новому командору реально скучно жить и он любит развлекаться)) Ну и соглашусь с другими комментаторами - гримасы Джун реально раздражают. Не понятно что за эмоции она испытывает…
fuck1ng_unreal
fuck1ng_unreal
27 Jan 2023, 19:22 #
Понятно, откуда у Серены такие беды с башкой, в частности касательно детей, на фоне образа ее матери. Жёсткая женщина.
Croheart
Croheart
12 Feb 23:10 #
Кто-то тут сравнил Джун с Фантомасом, и, боги, я теперь не могу это развидеть 🥲
БеатаКатамадзе
БеатаКатамадзе
19 Mar 23:01 #
I think June is too old for Nick. But even though they support us together.
Just like June doesn't worry about her husband. Like it's more about the release of emotions?
IrenAlien
IrenAlien
02 May 19:30 #
June pisses me off so much, I can't. He treats Nick like a piece of meat. I can't feel sorry for her, just zero pity after she stupidly leaked help and didn't run away. And now she's whining, puffing up, everyone owes her. Poor girl, they made me bring the book. Wake up, people are being maimed, starved, killed, raped. But she's so poor, she just feels sick.
Add a comment:
Ads