Ads

s02e10 — The Last Supper Part One: Appetizer

And Just Like That... — s02e10 — The Last Supper Part One: Appetizer

My rating

Rate
Rate the shows you've watched and get up-to-date recommendations
4.065
MyShows
(614)
Duration: 44 min.
Released: 17.08.202317.08.2023 15:00
Watched by: 10 46546.93%
2 season
s02e10
s02e03 - Chapter Three
s02e04 - Alive!
s02e05 - Trick or Treat
s02e06 - Bomb Cyclone
s02e07 - February 14th
s02e08 - A Hundred Years Ago
s02e09 - There Goes the Neighbourhood
s02e10 - The Last Supper Part One: Appetizer
s02e11 - The Last Supper Part Two: Entrée

Discussion of the 10 episode of the 2 season
Discuss this episode
166

lucasscott
lucasscott
PRO
17 Aug 2023, 15:10 #
Well, what a reptile.
Reply
Show
who liked?
+253
Katenok999
Katenok999
22 Aug 2023, 00:38 #
Блин, на Кинопоиске вырезали (( там даже чувствуется, когда сцены вырезаны
Reply
Show
who liked?
+19
Mashvat
Mashvat
PRO
27 Aug 2023, 20:43 #
Yes, that's why I don't look there (
Reply
Show
who liked?
+13
Оливка
Оливка
22 Aug 2023, 09:54 #
@lucasscott: а что там было то?
Reply
Show
who liked?
+1
alesenok
alesenok
22 Aug 2023, 09:58 #
@Оливка: так а в чем проблема посмотреть на других ресурсах серию? Оперативно ж переводят и выкладывают сразу. Смысл смотреть обрезанные версии?
Reply
Show
who liked?
+13
Оливка
Оливка
22 Aug 2023, 10:15 #
@alesenok: просто увидела на кинопоиске и посмотрела там 🤷 пойду теперь в другом месте искать
Reply
Show
who liked?
+4
lerazhel
lerazhel
24 Aug 2023, 09:56 #
Я тоже смотрела на Кинопоиске, думала, какое то рваное повествование, но не придала этому значение. А тут прочитала, и до меня дошло, что сцены вырезаны. Ну и что, пошла все искать на просторах интернета, и там оказывается, столько всего вырезали, я в шоке. Целые сюжетные линии отсутствуют🤦🏻‍♀️
Reply
Show
who liked?
+21
Orangeice
Orangeice
25 Aug 2023, 16:03 #
На кинопоиске и амедиатеке вообще сейчас ничего нельзя смотреть после новостей про то, как они отцензурили «Белый лотос». Им должно быть стыдно. Раз «законодательство» - не выпускайте продукт вообще. А так они выпускают и нигде не предупреждают зрителя, а многие люди смотрят и не подозревают, что им подложили свинью(
Reply
Show
who liked?
+39
fanami_fan
fanami_fan
24 Aug 2023, 14:55 #
All the way Th behaved like abyuzivnye creatures!!!!!! Miranda didn't deserve this, she always supported them, and in response only a bestial attitude and this is the cherry on the cake
Reply
Show
who liked?
+97
Lava_recommends
Lava_recommends
12 Oct 2023, 01:08 #
@lucasscott: she was so hot in the beginning, but sooooo quickly turned into a stuffy, selfish, soulless creature. It's even a shame.
Reply
Show
who liked?
+5
Mashestelle
Mashestelle
PRO
17 Aug 2023, 15:20 #
Серия разочаровала(

Сима всё больше копирует Саманту. Про "я люблю тебя" была целая серия в СВБГ.

Фотошопное фото Стенфорда и история про монаха ну никак не вяжется с его персонажем.

Про Че вообще писать не хочется 🤦🏼‍♀️

Ситуация у Кэрри с Эйданом предсказуема. Но всё равно её немного жаль..

А так надеялась на интересное и приятное завершение сезона
Reply
Show
who liked?
+205
Sorceress772
Sorceress772
17 Aug 2023, 16:22 #
Whatever was in the series, the whole focus shifted to the character Che. Such a vile character is depicted. That the relationship was disgusting, that after the breakup, the bottom was just broken. In Carrie's place, she would have removed such an invitee from the guest list.
I didn't quite understand why Stanford was remembered, some kind of story neither to the village nor to the city. It seems that they did not remember about the hero, his line was closed in the first season.
Miranda and Charlotte in this series are simply beautiful, and both the heroines and the actresses themselves.
For the character of Lisa, it just hurt, there are only "YOU" in the conversation: you will cope, it's up to you, you were depressed, you will survive. A clear understanding that if the child had stayed, she would have been driving everything herself again.
The series is pleasant, very much in the spirit of SVBG, now I wonder how the latter will turn, whether they will make a happy ending, or disappointment again (I doubt it).
Reply
Show
who liked?
+185
sandra_vi
sandra_vi
17 Aug 2023, 22:22 #
Yes, I agree about Lisa, even when my husband said "I will help you." In the sense of helping??? You are also the parent of this child and should fully participate! What kind of help is there?
Reply
Show
who liked?
+133
y_tikhomirova
y_tikhomirova
18 Aug 2023, 04:11 #
@Sorceress772: about Stanford, I think they decided to finally end the story with Anthony so that he would live on and his branch would develop with his lover, because in my opinion they are not even connected with Stanford yet.
Reply
Show
who liked?
+90
Когнир
Когнир
18 Aug 2023, 15:22 #
@Sorceress772: актёр Уилли Гарсон, играющий Стэнфорда, умер от рака во время съёмок первого сезона. видимо, этим эпизодом решили почтить его память, а буддистский монастырь служит метафорой загробной жизни, в которой обретаешь покой.
Reply
Show
who liked?
+210
yonoi
yonoi
PRO
23 Aug 2023, 14:53 #
@Когнир: очень грустно было смотреть эту сцену, зная, что актера больше нет в живых(
Reply
Show
who liked?
+63
fb1363782
fb1363782
18 Aug 2023, 18:18 #
@Sorceress772: я даже думаю, что выкидыш случился не сам собой. уж очень все давят на Лизу
Reply
Show
who liked?
+22
g1320950
g1320950
19 Aug 2023, 10:09 #
@fb1363782: she's pushing herself. She is used to dragging everything on herself and building everyone, a very authoritarian woman. It's normal that her husband is used to her doing everything by herself.
Reply
Show
who liked?
+23
alenkoy_shelkova
alenkoy_shelkova
21 Aug 2023, 22:40 #
@fb1363782: В её возрасте вероятность выкидыша очень велика, к сожалению
Reply
Show
who liked?
+24
PinochetM
PinochetM
22 Aug 2023, 09:37 #
@fb1363782: она могла нанять и горничную, и повара, сама всё тащит на себе, кто же ей виноват. Всегда нужно выбирать или семья или карьера, невозможно быть за рулём двух машин.
Reply
Show
who liked?
-18
Sorceress772
Sorceress772
22 Aug 2023, 10:08 #
@PinochetM: что-то подсказывает, что у нее есть горничная и повар. По крайней мере нет ни одной серии, где бы она варила кашу или вытирала пыль. Но она тащит свою работу, работу мужа курирует, организует все мероприятия, на минималках занимается детьми.
Ее две машины- это скорее работа ее мужа и ее карьера.
Reply
Show
who liked?
+27
PinochetM
PinochetM
22 Aug 2023, 10:11 #
@Sorceress772: в прошлой или позапрошлой серии было, что дети ели хлопья, так как она не приготовила и в начале сезона тоже поднималась тема, поэтому не понимаю ее.
Reply
Show
who liked?
+6
NatashaNeta
NatashaNeta
PRO
23 Aug 2023, 09:16 #
@PinochetM: вообще интересно, что у Шарлотты, например, тоже нет никакой помощницы по дому, и даже с появлением у нее работы этот вопрос не поднимался. У Лизы момент с хлопьями тоже забавный, действительно, можно было нанять повара. Почему этот сериал игнорирует вопрос помощи по дому. Даже странно, что такие обеспеченные семьи хотят ручками сами все делать.
Reply
Show
who liked?
+27
PinochetM
PinochetM
24 Aug 2023, 03:18 #
@NatashaNeta: Charlotte has at least older children.
Reply
Show
who liked?
+2
Lava_recommends
Lava_recommends
12 Oct 2023, 01:11 #
@PinochetM: дети ели хлопья в тот момент, потому что она уснула головой на столе, потому что была беременна, что достаточно частый симптом
Reply
Show
who liked?
ViktoryMartini
ViktoryMartini
17 Aug 2023, 17:08 #
I'm sick of Che as a person. Just like from all this non-ordinary "agenda" in the series. Imho, without this the series would be much better. Throw minuses as much as you like, but for a minute, read the comments of supposedly "tolerant" Americans - they don't like it either
Reply
Show
who liked?
+188
SwanQueen
SwanQueen
PRO
18 Aug 2023, 15:11 #
Как то, что американцам не нравится «повестка» связано с тем, что это нравится или не нравится другим людям?
Reply
Show
who liked?
+5
margo55
margo55
21 Aug 2023, 19:22 #
@SwanQueen: американцы не люди что ли🤣? Или просто не толерантно их считать другими😆?
Reply
Show
who liked?
+1
SwanQueen
SwanQueen
PRO
22 Aug 2023, 01:29 #
Просто тут в качестве аргумента, что «повестка» в сериале ужасная и лишняя, то, что это заебало даже американцев. Как по мне, это странный аргумент
Reply
Show
who liked?
+8
Неведимка
Неведимка
17 Aug 2023, 17:14 #
Искренне надеюсь, что на этом сезоне сериал закончат. Второй конечно пободрее первого вышел, но смотреть уже это просто невозможно, одно и то же по кругу в 10 раз.
Че просто в глазах упала в этой серии.
у Кэри с Ейданом все до жути предсказуемо.
Просто закончите это уже пожалуйста :(
Reply
Show
who liked?
+44
AntonScott
AntonScott
PRO
17 Aug 2023, 18:22 #
We are waiting for the coming of Samantha
Reply
Show
who liked?
+80
daria_koltsova
daria_koltsova
PRO
18 Aug 2023, 15:16 #
@AntonScott: надеюсь это последнее место за столом будет именно для нее)
Reply
Show
who liked?
+51
santa_marinella
santa_marinella
PRO
18 Aug 2023, 18:16 #
@daria_koltsova: было бы круто, но вроде писали, что у неё одна сцена в машине без участия других актрис. Ставлю на то, что Саманта приедет, увидит всё происходящее, закатит глаза и уедет. The end)
Reply
Show
who liked?
+64
Eadweard
Eadweard
20 Aug 2023, 16:06 #
@santa_marinella: вроде она говорила, что сцена была на телефоне, где она просто записала свои куски и никого не видела. Скорее всего просто за последним ужином она позвонит, они вчетвером поплачут и сериал кончится.
Reply
Show
who liked?
+21
sghtim
sghtim
17 Aug 2023, 19:15 #
Почему-то после прошлой интереснейшей серии, эта прям мега скучная. Даже досматривать не хотелось. Единственная интересная линия - линия Симы. Может конечно дело в актрисе, но пока больше всего она вызывает эмоций положительных, в отличие от остальных персонажей сериала.. Хотя было немного любопытно за Найей наблюдать. Они с Симы украшения этого сериала
Reply
Show
who liked?
+13
sghtim
sghtim
17 Aug 2023, 19:16 #
и Вы видели, какие у Шарлотт тут прекрасные наряды? У Кэрри наоборот в этой серии что-то не очень нравятся образы, а вот Шарлотт просто роскошная в этой серии
Reply
Show
who liked?
+91
vk188829
vk188829
18 Aug 2023, 20:35 #
@sghtim: мне понравилось пальто Миранды!
Reply
Show
who liked?
+85
spytnisca
spytnisca
18 Aug 2023, 21:53 #
Миранда в пальто и оранжевых брюках прям любовь ;)
Reply
Show
who liked?
+64
id57170909
id57170909
22 Aug 2023, 00:52 #
@spytnisca: да, и как чувствуется по одежде, что она на своём месте ) Рыжая, в ярком, на каблуках. А то сделали из успешной женщины какую-то недоразвитую, которая с телефоном справиться не может.
Reply
Show
who liked?
+51
Сцветка
Сцветка
17 Aug 2023, 21:07 #
Ну и перебор, на мой взгляд со всей этой толерантностью, начиная с Сэма Смитта с бородатой женщиной и эти квиры/трансы/лесбы... Ну изо всех щелей просто.... 🤪
Reply
Show
who liked?
+36
Su_forever
Su_forever
17 Aug 2023, 21:19 #
Simple gays look like sweethearts against this background
Reply
Show
who liked?
+87
Sara_Olivia
Sara_Olivia
26 Aug 2023, 21:22 #
Боже, ну не смотри, раз не нравится 🙄 гундеж под каждой серией
Reply
Show
who liked?
-3
sandra_vi
sandra_vi
17 Aug 2023, 22:23 #
Наконец-то Шарлотта пытается выбраться из этого семейного рабства, ура.
Reply
Show
who liked?
+145
rio_suerte
rio_suerte
18 Aug 2023, 01:02 #
@sandra_vi: Well, she used to really want it. And I got it in full. In my opinion, her character is the most developing, realistic and close to the original series Charlotte. That's exactly how I imagined her future life.
Everything is fine with her husband, she is fully realized as a mother and now returns herself to the professional and social sphere of New York. Charlotte is gorgeous! Especially when drunk))) And I would also like to add that her house breathes warmth and comfort, unlike the houses of all other characters.
Reply
Show
who liked?
+182
g1320950
g1320950
19 Aug 2023, 10:20 #
@rio_suerte: да, это точно. У неё единственной адекватная семейная жизнь.
Reply
Show
who liked?
+19
g1320950
g1320950
19 Aug 2023, 10:20 #
Show comment
Reply
Show
who liked?
-28
sandra_vi
sandra_vi
19 Aug 2023, 17:05 #
«Очень правильная» в вашем понимании? Это не значит, что все считают такой образ семьи правильным.
Reply
Show
who liked?
+31
elena_pandora
elena_pandora
21 Aug 2023, 14:12 #
@g1320950: ну прям скрепы скрепные, неправда ли?)))) вот бы у всех такие семьи были, а не эти ваши геи лгбт-шные *громко закатываю глаза*
Reply
Show
who liked?
+10
g1320950
g1320950
24 Aug 2023, 22:34 #
@sandra_vi: нет, конечно, это только моё мнение. Но это традиционная модель семьи, которая принята много где.
Reply
Show
who liked?
-5
g1320950
g1320950
24 Aug 2023, 22:36 #
@elena_pandora: в отличие от Вас я не сравниваю разные семьи и никого не осуждаю. Отлично отношусь к ЛГБТ. Но семья Шарлотты, и это факт, очень традиционная и гармоничная.
Reply
Show
who liked?
tashishka
tashishka
18 Aug 2023, 00:59 #
Самое интересное в сериале - это те приключения Саманты в Лондоне, которые нам не показывают. Все остальное никакое
Reply
Show
who liked?
+70
KateTrueSova
KateTrueSova
18 Aug 2023, 02:02 #
Scene about Stanford to tears …
Reply
Show
who liked?
+40
feniksoflove
feniksoflove
PRO
18 Aug 2023, 12:23 #
Во время всего это кошмара с Мирандой. Эх Стив....
Миранда уже 2ю серию, оставляет положительные эмоции. А еще у нее офигенное радужное пальто на 17 минуте. Хочу такое же 😍😍😍
Кэрри и кошка ?) Вот это поворот 😱 У нее тоже клевые костюмы. Особенно эта юбка с подтяжками в конце серии.
Стенфорд 🥲
Шарлот и ее приоритеты семьи перед работой, такая Шарлот. Но каждой маме нужно периодически послать всех, кроме себя самой )))
Че, конечно, отожгла (или правильно отожгли...). Но так то все комики ставят шутки по своей жизни. Она ее бывшая и это как бы ожидаемо даже. И не комики шутят про своих бывших так же. Прям чего-то шокирующее мерзкого ни чего не вижу. Не приятно, что Миранда там оказалась, но это стечение обстоятельств.
Ситуация с Эйденом и правда ожидаема. Он слишком любит своих сыновей. Посмотрим, чем закончится, но кажется и так понятно.
Reply
Show
who liked?
+28
anucci
anucci
18 Aug 2023, 13:34 #
Линия Кэрри и Эйдана странная. Если хэппи-энда не будет, то нафига это все? могли бы тогда Эйдана впихнуть в начало сезона, типа Кэрри пробует снова сойтись с бывшим, не получается, она продолжает ходить на свиданки и в итоге находит новую любовь. (Не то что бы без мужика жизни нет, просто Кэрри такой персонаж, в поиске отношений, конкретно для нее это всегда было очень важно)
Предполагаю еще, что просто под конец сезона решили потрепать нервы зрителям и в итоге все у Кэрри с Эйданом будет хорошо, в крайнем случае она переедет на ферму)))

Надеюсь, нам покажут, как семья Шарлотт в итоге примет ее выбор реализоваться в работе. Дочки уже почти взрослые, пора становится самостоятельными)))

Еще мне почему-то кажется, что Миранда пойдет на свидание с той женщиной, у которой "2 собаки, они ужасные"))))
Reply
Show
who liked?
+64
Rumy
Rumy
18 Aug 2023, 13:36 #
Обидно за Миранду. Такая любовь у них была со Стивом, все оказалось слито из-за повесточки. А Кэрри -то же мне подруга, даже не вышла вместе с Мирандой из зала и не вычеркнула Че из списка гостей на ужин. Миранда неожиданно пришла на выступление, но Че знала о присутствии Кэрри в зале и полоскала ее подругу вот так.
Reply
Show
who liked?
+78
Natal987
Natal987
18 Aug 2023, 14:42 #
@Rumy: В реальной жизни актриса Синтия Никсон тоже ушла от мужа к женщине, не думаю, что это из-за повестки, хотели показать, что такие ситуации бывают и в жизни.
Reply
Show
who liked?
+49
freedomwriter
freedomwriter
18 Aug 2023, 16:43 #
@Rumy: Кстати, согласен с Вашими словами! Зная что в зале Кэрри, и так грязно поливать говном Миранду... Кэрри, конечно, странная!
Reply
Show
who liked?
+70
rio_suerte
rio_suerte
21 Aug 2023, 11:38 #
@freedomwriter: Она не странная. Она типичная Керри. Эгоистичная, эгоцентричная и самовлюбленная. Плевать ей на друзей, если это с ее персоной никак не связано.
Reply
Show
who liked?
+41
alenkoy_shelkova
alenkoy_shelkova
21 Aug 2023, 22:45 #
@rio_suerte: я уже думала, она начала меняться, но этот момент с ужином всё испортил. Почему нельзя отменить приглашение Че, чтобы твоей подруге с 20+ летним стажем было комфортно на ужине?
Reply
Show
who liked?
+32
g1320950
g1320950
19 Aug 2023, 10:11 #
@Rumy: far from agreeing, not because of the agenda. She and Steve never had love, just marriage and Brady. And pity for Steve. And Carrie, yes, as always selfishly behaves.
Reply
Show
who liked?
+23
remember-di
remember-di
28 Aug 2023, 10:28 #
@g1320950: не соглашусь с вами, вспомните, как она встречалась стемнокожим спортивным врачом, но поняла, что хочет быть только со Стивом и первая призналась в любви. Миранда просто всегда боялась привязанности, потому что у нее была холодная мать. Это не значит, что она не любила Стива больше. Чем всех остальных мужчин. А в первом фильме они передили измену как раз ради любви. А здесь она так легко его отфутболила, будто не было этих лет, любви,привязанности, будто он не был для нее родным человеком.
Одно дело Синтия Никсон, у нее, может, всегда было воечение к женщинам. Но по правилам вышла замуж за мужчину и поняла, что это не ее.
И другое дело Миранда. В 1 сезоне она поцеловала женщину-лесбиянку и сказала: жаль, но это не ее. Она встречалась только с мужчинами, никогда за все сезоны и фильмы даже не заглядывалась на женщин. И тут на тебе
Reply
Show
who liked?
+14
evil_pentagram
evil_pentagram
18 Aug 2023, 14:28 #
Уровень моей отсталости: услышав, что в новой серии будет Сэм Смит, я решила, что это Смит, который был с Самантой)) а тут такой облом)
Reply
Show
who liked?
+72
freedomwriter
freedomwriter
18 Aug 2023, 16:41 #
Yeah! Ahuel from the series! I'll start:

1. Fucked up as Charlotte's daughter infuriated Rose, or what's her name? Wow, she needs a vision notebook!!! AHUELA! Get out of school, go to the kiosk and buy this fucking notebook! I'm terribly sorry for the mats, of course, but it's just fucked up comrades! YOU SEE, SHE NEEDS A NOTEBOOK! Fucking fucked up!

2. What's the bottom!!! Miranda should have given her a good bream!

3. Charlotte is so cool! Thanks to her, the vibe of SVBG is felt.

4. About Stanford... well... It would be possible to kill the character and put an end to it. But this version of the monastery will also do. The norm.

5. There is nothing to say about two black ladies and a Sim. Three extra characters. Imho.

6. I AM WAITING FOR THE ENCHANTING RETURN OF SAMANTHA!!! Mommy, set the fire, goorl! 🔥
Reply
Show
who liked?
+68
Amelya
Amelya
18 Aug 2023, 17:10 #
Я думаю они бы и убили, если бы не убили другого в первой серии первого сезона 😅
Reply
Show
who liked?
+15
Rumy
Rumy
18 Aug 2023, 21:55 #
@Amelya: согласна, потому что у нас только одна страдающая вдова может быть. Вдруг Энтони был бы убедительнее и перетянул сострадание зрителей на себя.
Reply
Show
who liked?
+22
santa_marinella
santa_marinella
PRO
18 Aug 2023, 18:06 #
@freedomwriter: история про тетрадь просто сюр. ведь если нет тетради, то сразу отчислят))) если бы такое случилось со мной, мне бы и в голову не пришло звонить родителям, ну забыла и забыла, либо договориться с учителем на потом, либо словить двойку, никто бы не умер господи
Reply
Show
who liked?
+59
fb1363782
fb1363782
18 Aug 2023, 18:14 #
@freedomwriter: Charlotte's daughters started pissing me off in the first season, especially Lilly with her eternal tantrums (which is only worth a series about how she couldn't insert a tampon). But this season they are annoying just somehow incredibly
Reply
Show
who liked?
+65
sandra_vi
sandra_vi
18 Aug 2023, 22:20 #
Я думаю аукается воспитание Шарлотты и мужа, в жопу девочкам дули вот и последствия 🤷‍♀️ ну это имхо
Reply
Show
who liked?
+37
Cara
Cara
18 Aug 2023, 22:55 #
@freedomwriter: that notebook is, as I understand it, a workbook, with tests and all sorts of tasks, according to which students study during the semester, you can't buy it on every corner. But hysteria, of course, is completely incommensurable with the level of tragedy. I forgot and forgot, will they tie her to the pillory there or will they whip her with rods
Reply
Show
who liked?
+48
ghettoboy
ghettoboy
19 Aug 2023, 00:28 #
@freedomwriter: меня весь сезон бесят дети Шарлотты. Как трахаться и кричать о "привилегии" они самостоятельные, а как позаботиться о школьных вещах - тут же нужна мамочка, которая обязана мчаться по первому требованию. А наезд на неё в конце серии и вовсе добил
Reply
Show
who liked?
+85
remember-di
remember-di
28 Aug 2023, 10:30 #
@freedomwriter: новую тетрадь нельзя было купить, она была с выступлением, а не чистая. Но, конечно, дочери ею избалованы донельзя. Что Лили с презервативами, что эта девочка. Да, родителю можно позвлнить, если ты забыла что-то важное, но они залнчт всегда с претензией, а не прося о помощи
Reply
Show
who liked?
+5
Jammm
Jammm
29 Aug 2023, 15:21 #
Купить тетрадь - видимо, не в этом проблема, а записях в тетради для урока. Но соглашусь, у Шарлот уже взрослые дети, они что, не могут сами в школу собраться и принять последствия того, что накосячили? Им же не по 8 лет. И еды могут приготовить и доставку заказать, деньги-то есть. Но, возможно, Шарлот так хотела семью, что сама поставила себя в позицию заботливой мамочки-наседки. А вот дети подросли и вспомнила, что у неё есть ещё грани личности, это нормально.
Reply
Show
who liked?
+2
victory8
victory8
29 Aug 2023, 22:50 #
Даааа, тоже бомбануло от ситуации с забытой тетрадкой 🤯
Reply
Show
who liked?
+4
fb1363782
fb1363782
18 Aug 2023, 18:12 #
Wow, so many emotions.
The first is how much you can torture the corpse of the unfortunate Stanford. The actor actually died, how can you try to dance on his bones after his death. It will be even more damaging if they bring Stenny through the "solution" to the idea that the Italian urgently needs to try under the tail - because it's so romantic.
The second is the agenda as a whole. I understand everything, but deliberately shoving a mustachioed man in a dress into the frame and incomprehensible something (even if he sang a cool song) is too much.
There are all the stories of Che. She is frankly already tired with her eternal whining not about the case, but in this series she just wants to punch in the face like a human being. No matter what her gender and sexual preferences are, she behaved like a pig. And that makes it even stranger that Che is still invited to dinner at Kerry's. It seems like it would be appropriate for a friend to send the person who disgraced your best friend to hell, but Carey stubbornly refuses to support Miranda.
Charlotte's daughters are my separate kind of irritation. Lilly is a tightly beaten girl who does not realize what she is saying and doing. And she doesn't know how to do anything on her own. And at the same time, something is rolling on the mother. Rose is smaller, but also habalka.
Reply
Show
who liked?
+36
santa_marinella
santa_marinella
PRO
18 Aug 2023, 18:13 #
the story with Aidan's son is just nonsense, as is Aidan's acting 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ he's kind of wooden, starting from Coney Island and ending with a tantrum in the car.

the story with Che is kind of fucked up, but not at the level of the character, but at the level of the script. well, that is, you wanted to tell good things about non-binary people, or that they are the same creatures as binary ones?)))

I still don't understand why everyone is waiting for a happy ending at the end, has it been written about somewhere? I think they will merge Aidan "for family reasons", and will do the third season with new men for Kerry and co (well, adjusted for the strike, of course), or did they promise somewhere that this is the last?
Reply
Show
who liked?
+106
santa_marinella
santa_marinella
PRO
19 Aug 2023, 01:12 #
and I'm seriously worried about the fate of the kitten!
Reply
Show
who liked?
+51
Su_forever
Su_forever
19 Aug 2023, 06:31 #
Да, кажется, что левая пятка Сталлоне сыграла бы лучше в сцене рыданий в машине. Актерский провал 100%. Буду рада, если его сольют. Но что будет делать Керри в огромной квартире с котенком? Может пригласить пожить с собой Миранду, кстати.
Reply
Show
who liked?
+65
santa_marinella
santa_marinella
PRO
19 Aug 2023, 09:13 #
@Su_forever: ещё не поздно отыграть всё назад: остаться в старой квартире и продать новую, не?
Reply
Show
who liked?
+5
fb1363782
fb1363782
19 Aug 2023, 15:18 #
@santa_marinella: если они так сделают, то это будет уже 35 раз, когда эта квартира по рукам ходит. уже даже скучно об этом думать
Reply
Show
who liked?
+25
santa_marinella
santa_marinella
PRO
19 Aug 2023, 17:06 #
@fb1363782: да! но мне кажется с авторов станется провернуть это ещё раз сто(

Да и с её стороны будет уныло жить в такой большой квартире, даже если Миранда поселится с ней
Reply
Show
who liked?
+5
anucci
anucci
19 Aug 2023, 16:24 #
@santa_marinella: я писала про хэппи энд, потому что думала, что этот сезон последний) а сейчас проверила, и оказалось, что будет 3ий еще)) тогда понятно, почему ХЭ для Кэрри не намечается. но непонятно, зачем было мусолить эту историю с Эйданом, без ХЭ это получается совсем уныло. история о том, как из-за Кэрри мужик на велике упал и между ними возникла химия, и то веселей была)
Reply
Show
who liked?
+29
santa_marinella
santa_marinella
PRO
19 Aug 2023, 17:05 #
@anucci: зачем было мусолить историю с Эйданом: да потому что это привлекло к сериалу остатки аудитории СВБГ, которая не смотрела первый сезон( пока Эйдан не появился, даже тут на майшоус все только и писали "когда же он появится??", теперь им остаётся только Саманту ждать, которая ведь тоже просто приманка(

Про 3 сезон не знала, спасибо! Для меня это шоу стало таким guilty pleasure, что буду смотреть дальше
Reply
Show
who liked?
+26
alesenok
alesenok
20 Aug 2023, 20:07 #
@anucci: а где написано про 3 сезон? Официально продляли? Я как-то и по сюжетным линиям и по названию серий двух последних была уверена, что это уже конец
Reply
Show
who liked?
+1
ghettoboy
ghettoboy
22 Aug 2023, 23:20 #
@alesenok: да, продлили
https://variety.com/2023/tv/news/and-just-like-that-renewed-season-3-max-1235702156/
Reply
Show
who liked?
+3
alesenok
alesenok
23 Aug 2023, 00:28 #
@ghettoboy: но продлили получается только что, значит финал был отснят ещё без учёта этого продления. То есть предполагался как возможный конец сериала. Интересно какое окончание сериала тогда было задумано. По названию серий финальных я и предполагала, что это конец сериала.
Думается, что все же хэппиэнда Керри+Эйден не сделали, но посмотрим
Reply
Show
who liked?
sghtim
sghtim
23 Aug 2023, 11:28 #
обычно решение о продлении известно заранее, просто в массы сообщают позже. да и сценаристы могли прописать серию двояко, чтобы она выглядела как просто финал сезона, и как финал сериала, то есть оставить открытую концовку. но посмотрим, что они придумают
Reply
Show
who liked?
+2
ghettoboy
ghettoboy
23 Aug 2023, 19:53 #
@alesenok: первый сезон постоянно находился в топе HBO, у него большое кол-во поклонников, поэтому могу предположить, что решение о продление было принято ещё до выхода второго. Всё-таки, имея столь большую аудиторию, шанс провалиться у второго сезона был минимален (что и подтвердилось: Sarah Aubrey, Head of Original Content, Max quote: "We are delighted to share that since the launch of season two, AND JUST LIKE THAT... ranks as the #1 Max Original overall, and is the most-watched returning Max Original to date.)
Я тоже склоняюсь к тому, что он не вернется (во всяком случае, в 11 серии) и Керри останется одна в новой квартире
Reply
Show
who liked?
+1
Body_Speaks
Body_Speaks
18 Aug 2023, 19:12 #
Про Стенфорда было больно 😟☹️
Reply
Show
who liked?
+20
Body_Speaks
Body_Speaks
18 Aug 2023, 19:15 #
When will Samantha be shown
Reply
Show
who liked?
+12
celery_modernist
celery_modernist
18 Aug 2023, 19:41 #
Эта новая квартира такая неуместно огромная и несомасштабная, не вяжется ни с Кэрри ни с парой Кэрри + Эйдан.
Reply
Show
who liked?
+57
celery_modernist
celery_modernist
18 Aug 2023, 19:41 #
Charlotte Super
Reply
Show
who liked?
+19
KateErmolovich
KateErmolovich
18 Aug 2023, 19:58 #
Do you remember how Carrie defended Miranda in the casino (when she was called tolstoy)? Or Charlotte when she went to a love training and was told she wasn't trying hard enough?

Where did that Carrie go? This whole season it's some kind of plastic Carry!

And What is terrible - she ridiculed the tragedy of another person (family breakup and sadness about what will happen to her son) and exposed it in such a way that her non-ordinary personality is not accepted. Or maybe it's because they don't accept her vile personality, and not a non-ordinary personality? She can't accept it herself.
Reply
Show
who liked?
+92
g1320950
g1320950
19 Aug 2023, 10:17 #
@KateErmolovich: ну были ещё и ситуации, когда Кэрри обиделась на Шарлотту за то, что та не дала ей денег на квартиру. Че ужасная, да. Но классно показана личность. С кучей тараканов, сложная, явно с кучей травм, и непринятием себя в том числе. Такое ощущение, что она ужасно боится довериться и поэтому включает всю эту браваду. Идей для нового стэндапа у нее не было, а впечатлить новую подружку хотелось.
Reply
Show
who liked?
+23
JaneBoooo
JaneBoooo
20 Aug 2023, 13:43 #
@KateErmolovich: весь сезон все пластиковые(
Reply
Show
who liked?
+5
ghettoboy
ghettoboy
19 Aug 2023, 00:33 #
Какая же Че тварь, не зря мне она никогда не нравилась. Но если с ней всё давно было ясно, то Керри жутко разочаровала своим бездействием. На твоих глазах унизили одну из твоих лучших подруг, а ты сидишь, стыдливо опустив голову. WTF?
Reply
Show
who liked?
+48
kotenokgaff
kotenokgaff
28 Aug 2023, 21:16 #
@ghettoboy: вот да! меня это больше всего удивило! И Эйдан такой же. И приглашение в силе осталось.. это прям ну странное
Reply
Show
who liked?
+5
Su_forever
Su_forever
19 Aug 2023, 06:34 #
Про небинарных и повесточку: Че и Рок было уже за глаза, хватит их пихать в эпизоды! Ну нет в реальной жизни столько небинарных.
Reply
Show
who liked?
+9
Sorceress772
Sorceress772
19 Aug 2023, 07:05 #
Show comment
Reply
Show
who liked?
-34
margo55
margo55
21 Aug 2023, 19:34 #
@Sorceress772: когда же у вас было это юношество? Я вроде не старая, но что-то в упор не помню, что бы в мое время была мода на геев и лесбиянок в школе
Reply
Show
who liked?
+8
alesenok
alesenok
21 Aug 2023, 19:43 #
@margo55: может Вы просто не в той школе учились?😁
Но я себя счас так вообще древней почувствовала, в мое школьное время мы вообще ещё не знали про геев и лесбиянок😂
Reply
Show
who liked?
+4
Sorceress772
Sorceress772
21 Aug 2023, 20:44 #
@margo55: в нулевых, как раз пошли всякие татушки и фильмы/сериалы с геями, тот же СВБГ
Reply
Show
who liked?
+3
margo55
margo55
23 Aug 2023, 16:16 #
@Sorceress772: значит мы с вами плюс - минус ровесники. Я как раз из того поколения, кто смотрел СВБГ и любил ТАТУ... Вот только ни на мне, ни на моем окружении это не отразилось так как вы это преподносите, и никакой "моды" на гомосексуальность замечено не было
Reply
Show
who liked?
+9
Sorceress772
Sorceress772
23 Aug 2023, 18:09 #
@margo55: возможно разные города. Могу судить о Москве, как тогда, так и сейчас. Были и целующиеся девушки между собой, несколько подруг и друзей признавались позже в гомосексуальном опыте.
Как часто отмечают психологи, секс для подростков- показатель взрослости без привязки к ответственности, так что ничего удивительного, что модные тенденции в этом направлении вызывают у них особый интерес.
Не совсем понимаю минусующих, просто констатация факта из личного опыта и наблюдений 🤷
Reply
Show
who liked?
-4
Old_oladushek
Old_oladushek
23 Aug 2023, 18:32 #
@Sorceress772: я была подростком задолго до Тату и, как вы выразились, моды на геев. и я всегда просила называть себя мальчиком и одевалась как мальчик. это не мода. и совершенно нормально, что человек познает себя именно в юные годы. и что пытается разобраться в том, что ему ближе. если ваши убеждения при этом страдают, то это сугубо ваши проблемы, уж извините.
Reply
Show
who liked?
+5
margo55
margo55
23 Aug 2023, 19:16 #
@Sorceress772: не думаю, что мода может повлиять на сексуальное влечение. Если вас не привлекают девушки, то поцелуй это не изменит. Все ли из вашего окружения, кто имел гомосексуальный опыт потом завели отношения с партнёром своего пола или это был лишь единоразовый эксперимент? Я, конечно, тоже сужу по своему опыту, но сколько бы я не смотрела на Тату, СВБГ и всю эту социальную повесточку это совершенно никак не влияет на то, что меня девушки как не привлекали, так и не привлекают
Reply
Show
who liked?
+12
Sorceress772
Sorceress772
23 Aug 2023, 19:30 #
@margo55: единоразовый эксперимент. Все уже состоят в браке и завели детей.
Я нигде не утверждала, что нет тех, кто будучи девочкой считает себя мальчиком, как то странно народ понимает посыл, один негатив все видят. Просто процент тех, кто реально является геем/трансом/и т.д не так высок. Есть реальные статистические исследования, которые показали прирост в данном направлении в 90 и сейчас (цифры точные не помню).
Reply
Show
who liked?
+1
margo55
margo55
23 Aug 2023, 19:56 #
@Sorceress772: согласна что процент не высок. И уж точно он не такой, как показывают нам все сериалы где в каждом коллективе есть полный набор секс меньшинств. Но я думаю, что прирост этот зафиксирован не от того, что так модно стало и все хотят повторить также, а от того что люди стали меньше это скрывать
Reply
Show
who liked?
+1
Old_oladushek
Old_oladushek
23 Aug 2023, 22:20 #
@Sorceress772: an increase because people are no longer afraid of it says so
Reply
Show
who liked?
+6
Sorceress772
Sorceress772
23 Aug 2023, 23:03 #
@Old_oladushek: я пишу по факту: фото 8 класса, три девочки-девочки, остальные в широкой мужской одежде и с мужскими стрижками. Если это не модное течение, то эволюция пошла совсем не туда (не в обиду, ибо это означает вырождение популяции). Но мне это слишком напоминает движение "эмо", которые были и пропали. Так же и эта тема побушует лет пять, потом сойдёт на нет, останутся только те, кто реально небинарен (обобщу, ибо там черт голову сломит, как кто себя определяет).
Reply
Show
who liked?
-3
margo55
margo55
24 Aug 2023, 07:06 #
@Sorceress772: как оверсайзная одежда и короткая стрижка связаны с небинарностью? У меня волосы ниже талии, но я ношу оверсайз - я что небинарна теперь или как? Что бы быть девочкой не обязательно носить платье и косу до пояса, это вообще никак не связано.
Reply
Show
who liked?
+7
Sorceress772
Sorceress772
24 Aug 2023, 09:40 #
@margo55: оверсайз или Вы одеваетесь в мужскую одежду (есть разница, даже в расположении пуговиц) и называете себя не "Ника", а "Ник"/ не "Света", а "Святослав" (к примеру)?
У меня маленький ребенок, с ним гуляю на детских площадках, там же подростки. В последнее время стараюсь даже не обращаться к ним с акцентом на пол, а просто говорю "ребята", так как очень сложно бывает определить, кто перед тобой, мальчик или девочка.
И согласитесь, оверсайз одежда (на мой взгляд прекрасная и очень удобная), которой забиты магазины, так же является сейчас МОДНОЙ. Когда были в моде "ЭМО", во всех магазинах для подростков были вещи в черно-розовых тонах.
И я вроде вполне ясно написала, что считаю это модным течением, появившимся как раз на росте популярности небинарных людей. Подросток- это ребенок, который почти взрослый. Вчера девочка играет в Сейлор Мун, сегодня она-подросток, играет в "небинара Степу", завтра она-взрослая женщина и станет "тётей Светой". Другой разговор, если девочка со своих 2-3 лет говорит, что она не Света, а Стёпа. Она так считает в 3 и скорее всего будет так же считать в 30, но это уже другая история.
Reply
Show
who liked?
-3
Old_oladushek
Old_oladushek
24 Aug 2023, 10:03 #
@Sorceress772: что плохого в удобном оверсайзе и удобной же короткой стрижке? или все должны одеваться и стричься так, как вы считаете правильным?
Reply
Show
who liked?
Sorceress772
Sorceress772
24 Aug 2023, 10:29 #
@Old_oladushek: : а вы прочитали, что я написала? Или у вас только стоит задача наехать?
У вас прям акцент на моих комментариях: только зарегистрировались, но сразу начали комментировать с предпоследней серии второго сезона и в ответ только на мои записи. Как то странно выглядит.
Нет, я ничего не имею против, даже вполне за. Одежда широкая намного удобнее обтягивающей, сама ее люблю и покупаю. Короткие стрижки прекрасны, так же как и прекрасны длинные волосы у мужчин, особенно у молодых ребят (у мужиков с лысиной и тремя волосинками уже не очень красиво выглядит). И более того, я полностью поддерживаю свою племянницу в этом вопросе, так же как и не даю остальным взрослым обсуждать или обижать (бывают и такие ситуации) ребят-подростков на детских площадках, так как только им решать, во что одеваться. И знаете почему? Потому что сама была подростком-неформалом. Слушала металл (и слушаю), ходила в цепях и делала пирсинг. И вот сейчас такая большая тётя с ребёнком, а все кто узнают, как выглядела лет 20 назад - очень удивляются. Так что да, я искренне считаю, что это мода и желание подростков выглядеть и вести себя так, чтоб шокировать и возмущать взрослых.
Reply
Show
who liked?
-1
llnachtigall
llnachtigall
19 Aug 2023, 13:16 #
Очень интересно, сценаристы правда считают Че положительным персонажем со своей драмой? Даже вот после этого эпизода?

Эйдан как был пресным душнилой, так и остался. Очевидно, что в этих отношениях Кэрри должна пожертвовать всем ради условий ЕГО жизни. Купить огромную квартиру, чтобы разместить его (уже довольно взрослых) детей, никогда больше не заходить в свою собственную, никогда не упоминать мёртвого Бига (это же расстроит Эйдана!).

Уверена, что Эйдан после случая с сыном смоется на свою ферму и в следующей серии поставит её перед выбором.
Reply
Show
who liked?
+55
fb1363782
fb1363782
19 Aug 2023, 15:21 #
а что если персонаж Че намеренно показывают таким мерзким, что б показать зрителю, что ЛГБТ+ сообщество не такое милое, невинное и ущемленное, каким его принято считать. что они такие же твари, как и гетеро.
Reply
Show
who liked?
+12
Shaz
Shaz
20 Sep 2023, 12:44 #
@fb1363782: не, вряд ли. Сара Рамирез проталкивает свое "новое" видение жизни и я на 150% уверена, что ей все норм. Прасцыце, "им". Хотелось показать свои тараканы через Че, это и происходит.
Reply
Show
who liked?
+3
anucci
anucci
19 Aug 2023, 16:30 #
новая подружка Че послушала ее стендап и такая "ммм, как круто, надо познакомиться с этой борзой небинарной персоной поближе")))
Reply
Show
who liked?
+47
Sorceress772
Sorceress772
19 Aug 2023, 18:34 #
@anucci: вот тоже этот момент убил: "ой, круто, она бывших поливает грязью на своих выступлениях! Стану и я частью шоу!" 🤷
Или это из категории:"это другое, со мной "они" такими не будут"
Reply
Show
who liked?
+53
rouge_g
rouge_g
19 Aug 2023, 21:39 #
Продолжает разочаровывать. Наверное самые подходящие слова. Че редкостная тварь, персонаж был таким изначально, но в этой серии просто эпик фейл. Совершенно не к месту и не понятны крокодильи слезы Эйдана, ну сломал сын ногу, ну сел пьяным за руль-трудный подросток эка невидаль, мало лупили видимо, не помер же, чего так убиваться-бред! Надеюсь что предсказуемое не случится дальше, иначе будет совсем идиотизм🤦‍♀️ Большей тупости, чем порвать с как мы все помним «любовью всей его жизни» из-за идиота сына, к тому же уже 14-ти летнего, то бишь и так свалит года через 3-4 придумать нельзя.
Reply
Show
who liked?
+30
y_tikhomirova
y_tikhomirova
21 Aug 2023, 01:41 #
@rouge_g: я думаю, что Эйдан так убивался, потому что чувствовал огромную вину перед сыном, а так да, это не отменяет того факта, что в этой сцене с Эйдоном я испытала испанский стыд
Reply
Show
who liked?
+20
snorkelle
snorkelle
20 Aug 2023, 19:01 #
Что-то я не поняла истерики Эйдана. Ладно бы, если бы сын умер, но тут просто перелом, а он так рыдает... сценаристы странные, мягко говоря.
Reply
Show
who liked?
+51
MartaSh
MartaSh
21 Aug 2023, 23:58 #
@snorkelle: мне вообще сначала показалось, что он по разбитому фургону убивается )))
Reply
Show
who liked?
+60
id57170909
id57170909
22 Aug 2023, 00:56 #
@MartaSh: ой, тоже такая мысль промелькнуло) Но он так недоиграл в этой драматической сцене, что непонятно до конца )
Reply
Show
who liked?
+8
ipanemagir1
ipanemagir1
29 Aug 2023, 18:01 #
@snorkelle: тоже не поняла, ладно бы в кому сын попал или типа того. Просто перелом 🙄 или это мы просто воспитаны так суровым советским детством 🤣
Reply
Show
who liked?
+4
alesenok
alesenok
20 Aug 2023, 20:01 #
Это серия понравилась значительно меньше предыдущей. Согласна со всеми писавшими и по поводу Че, что это просто жесть какая-то, а не персонаж, и по поводу Шарлотты и Миранды, что они просто красотки и умнички в этой серии. Пальто Миранды, как и многих тут,сразило наповал, захотелось себе такое. Расцвела Миранда наконец-то. Тоже показалось, что может с этой дамой с собачками у нее что будет, как раз ее уровень. Справедливости ради надо сказать, что ни Стив, ни Че не былие ее уровня, Стив хороший, но я всегда считала, что он простоватый для Миранды, всегда считала, что ей нужен кто-то более интеллектуальный и целеустремлённый как она.
Сцена Энтони с любовником, ну не знаю, не очень как-то, хотя про гея -динозавра и разные взгляды и предпочтения у разных поколений геев забавно.
Ну и поворот сюжетный с Эйденом тоже считаю, что притянут за уши. Хотя муки совести и убивания по поводу того, что он должен был быть рядом, а его не было, и чувство вины, понять можно. Но рыдания эти конечно как-то неестественны. Ну сломал он себе руки-ноги, ты себя чувствуешь виноватым, что погрузился в свой роман и не был рядом с ребенком, когда ему нужен был, это понятно, но по-моему можно было это просто без рыданий Кэрри сказать, поговорить, что так и так, я не могу пока бросить так детей, мне надо больше уделять им времени, поэтому то-то и то, к примеру буду жить в своей деревне, хочешь - едем со мной, нет - тогда у нас пока не получится так, как мы планировали.
Reply
Show
who liked?
+21
Alexandra_08
Alexandra_08
21 Aug 2023, 07:05 #
Кэрри: покупает огромную квартиру на свои деньги
Эйдан: our place 😏😏😏
Reply
Show
who liked?
+63
dimalu
dimalu
21 Aug 2023, 23:29 #
Причем часть денег, это наследство от Бига
Reply
Show
who liked?
+33
kotenokgaff
kotenokgaff
28 Aug 2023, 21:22 #
@dinka_sm: возможно даже часть = все деньги XD
Reply
Show
who liked?
+6
veer
veer
21 Aug 2023, 07:36 #
Че взбесила, Миранда так её любила, а в итоге публичный поток говна. Я тоже не понимаю, почему Кэрри осталась это слушать и вообще промолчала.

Почему то кринжово смотреть, как Кэрри продает свою любимую квартиру, покупает новую для Эйдана, а тот просто это принимает не предлагает ничего вообще)0)) Зато тогда, в прошлом, дал месяц чтобы она выкупила квартиру или съехала🤡
Reply
Show
who liked?
+26
Irson
Irson
21 Aug 2023, 10:47 #
Я кажется поняла, почему Эйдан так упирается насчёт квартиры Керри, ему стыдно, если он весь такой хороший, то ему должно быть адски стыдно за то, что он поставил Керри в ужасные условия, практически выгнал её на улицу тогда, когда она не согласилась выйти за него замуж. Помните, он оставил ей конверт после своего ухода, она подумала, что это прощальное письмо, а оказалось, что это было требование либо выкупить квартиру, либо съехать, он как арендодатель поставил ей такие условия. Как же это было мелочно, он прекрасно знал, что у неё нет денег, что у неё нет возможности выкупить квартиру, и кто ей помог - Биг, он выписал ей чек на нужную сумму, но по итогу Керри чек не обналичила, её выручила Шарлотта, отдав свое обручальное кольцо от Трэя.
А сейчас Эйдан начнёт прогонять телегу Керри, что ему надо быть с детьми и прочую лабудень 🤦🏻‍♀️ надеюсь, она не поведется на это.
Миранда наконец-то начала собирать себя по частям через успех в работе, для этой героини, это очень логично.
А больше всех мне понравилась Шарлотта, тем, что напомнила своим домашним, что она не обслуга, а человек со своей жизнью, рада что её выводят из этой семейной трясины.
Reply
Show
who liked?
+43
yonoi
yonoi
PRO
23 Aug 2023, 15:07 #
@Irson: вообще мужчина за 50 с истериками уровня детского сада, который, видите ли, не может зайти в квартиру, потому что у него плохие воспоминания - это как бы очевидно красный флаг, что нужно от него бежать подальше, надеюсь они расстанутся. можно было это и в одну серию впихнуть, непонятно, зачем на полсезона растягивать. если Кэрри останется с ним, это будет дикий кринж, как будто 35 лет жизни в Нью-Йорке и череда отношений со всякими фриками, которые нам показывали в СВБГ, вообще ничему не научили ее. как будто у нее совсем нет самодостаточности и, потеряв Бига, она просто цепляется за первого поперечного, предав все свои идеалы и собственно саму идею СВБГ.
Reply
Show
who liked?
+15
snmrhn
snmrhn
21 Aug 2023, 18:34 #
Единственный плюс всего этого - увидеть Келли Торрес в добром здравии😍
Reply
Show
who liked?
+8
alesenok
alesenok
21 Aug 2023, 18:52 #
@snmrhn: Келли такая классная была, столько позитива и энергии положительной от нее исходило, там она правда всего лишь бисексуальной была. Вот там был образ, который располагал аудиторию к людям нетрадиционной ориентации. А здесь Че только отталкивает, поэтому не совсем понятно зачем ее такой прописали сценаристы. Да и этот ее теперешний более мужественный образ с короткой стрижкой мне не очень нравится, во времена анатомии Сара была такой красоткой. Или убийство сексуальности во внешности - это обязательный атрибут небинарности? Так у них принято просто?
И вот кстати, я в этот вопрос не ныряла, но как-то интересно стало, в нескольких сериалах, которые смотрела и где были небинарные персонажи, почему-то везде это были женщины по своей физиологии. Мужчины ж тоже бывают небинарными?🤔
Reply
Show
who liked?
+11
snmrhn
snmrhn
21 Aug 2023, 18:55 #
тот же Сэм Смит, упомянутый в серии - тоже небинарный «они»
Reply
Show
who liked?
+1
alesenok
alesenok
21 Aug 2023, 18:59 #
@snmrhn: ну вот потому и странно, что в сериалах, что я смотрела, почему-то это всегда небинарные женщины. Или я просто мало сериалов смотрю и много где и мужчины играют небинарных персонажей?🤔😁
Reply
Show
who liked?
veer
veer
21 Aug 2023, 21:07 #
@alesenok: да, в анатомии она была огненный огонь, и я тоже не понимаю, почему у большинства небинарных людей, внешняя привлекательность которая идентифицирует пол от рождения, это то, от него нужно избавиться, как в случае с Че, это волосы, скрытие груди, мужская одежда и прочее.
Reply
Show
who liked?
+4
snmrhn
snmrhn
21 Aug 2023, 18:55 #
Досмотрела серию - Эйдан такой Эйдан
ничего не изменилось - ноет, плачет, рассусоливает
Reply
Show
who liked?
+24
dashkawow
dashkawow
21 Aug 2023, 20:47 #
После серии зашла почитать комментарий и не поняла что за наезд на Че, а потом поняла, что Кинопоиск тупо вырезал весь стэндап. Но я посмотрела этот кусок на другой площадке и тупо прифигела от этого персонажа. Мне никогда не нравилась Че, просто от нее такой осадок неприятный, но боже, этот сериал изначально был как некая поддержка женщин другими женщинами, а это что? Сама такая бедрая несчастная, все ее гнобят и не принимают, а сама обосрала человека за то, что он запутался в себе. Гениальный персонаж – а главное зачем она нам?
Reply
Show
who liked?
+28
Arriva
Arriva
21 Aug 2023, 20:59 #
@dashkawow: Спасибо за разъяснения, я перемотала после просмотра 2 раза и так и не поняла о чём комментарии, но так и подумала, что всё вырезали 🤷🏻🤦🏻
Reply
Show
who liked?
+5
NatashaNeta
NatashaNeta
PRO
21 Aug 2023, 22:29 #
@Arriva: Зачем вы смотрите на кинопоиске, если уже понятно, что из сериала все вырезают? Этот сериал вообще нет смысла там смотреть
Reply
Show
who liked?
+12
alenkoy_shelkova
alenkoy_shelkova
21 Aug 2023, 22:53 #
@NatashaNeta: что там вообще от сериала остаётся, если они все упоминания ЛГБТ вырезают 🤦‍♀️
Reply
Show
who liked?
+4
NatashaNeta
NatashaNeta
PRO
21 Aug 2023, 22:58 #
@alenkoy_shelkova: даа грусть( только русские фильмы и сериалы остается там смотреть. Попробуй найди сейчас американский сериал без лгбт.
Reply
Show
who liked?
+3
morryaddams
morryaddams
23 Aug 2023, 07:32 #
@NatashaNeta: блин, это сколько же всего я наверное пропустила... 💔
Reply
Show
who liked?
+1
KisaAlinka
KisaAlinka
21 Aug 2023, 21:35 #
Выступление Че вообще мерзко выглядело

Больше всего линия Шарлотты нравится) ее отношение с семьей, ее целеустремленность)
Reply
Show
who liked?
+9
id57170909
id57170909
22 Aug 2023, 01:12 #
Хорошо, что зашла в комментарии и узнала, что пропустила при просмотре на кинопоиске )

Каааак убого, что Эйдан вот настолько отказывается зайти в квартиру. Просто зайти в квартиру. На званый вечер. В квартиру, которую Керри любит и продает из-за того, что ты не можешь зайти.

Вот правда два сапожка: обоим под сраку лет, и такие инфантильные. Керри давит на подругу, что она перетерпит неудобства от совместного ужина с Че. Еще так жестко: "Мы уже давно не в школе". Керри, тебе ли это говорить?)

И даже там на стенд апе - Керри со своим поциком губки пожевали, ни обнять подругу, взять за руку, поддержать.

Че еще возмущается, что ей приходится объяснять, кто она?) Кусок гавна, так и представляйся.
Reply
Show
who liked?
+47
ЕкатеринаНоскова
ЕкатеринаНоскова
23 Aug 2023, 22:11 #
@id57170909: last paragraph - to the point)
Reply
Show
who liked?
+7
id57170909
id57170909
22 Aug 2023, 01:17 #
Во время диалога с Лизой и мужем мне наоборот показалось - круто, что он решение оставляет ей.
Такое очень редко показывают (в жизни и вовсе не встречала). Твое тело - твое решение, я в этом ключе.
Потому что помимо воспитания детей, нужно будет и выносить ребенка. И только женщине оценить, готова ли она на всё это. Тем более как бы муж не помогал, но мать всегда будет больше уделять времени ребенку, это логично) От зачатия, кормление и так далее.

И вспоминается диалог Скаво с соседом: он не тряпка, но ей чтобы быть счастливой, нужно быть главной, поэтому он уступает по многим вопросам.

Может и тут так? Показаны вполне гармоничные отношения, просто нестандартные
Reply
Show
who liked?
+19
tatianitas
tatianitas
22 Aug 2023, 13:40 #
Sobbing Aidan
Reply
Show
who liked?
+15
umka_pumka
umka_pumka
22 Aug 2023, 19:05 #
Какое восхитительное пальто у Миранды!

Неожиданно, что вспомнили Стенфорда. Надеюсь, на этом закончат добавлять его в сериал и оставят в покое.

Понравилось, как муж предложил Лизе подумать про ещё один вариант выхода из положения. Правильный поступок. Это тело женщины и решение принимать ей, а мужчина должен быть готов поддержать любое решение. Здорово, что у этой пары именно такие отношения, да и вообще семья у Лизы интересная, приятно посмотреть. Надеюсь, потеря ребёнка (судя по всему, Лиза его потеряла) не выбьет её из колеи надолго.

Шарлотта прелесть! И выглядит отлично, и высказала своим то, что давно пора было. Жестковато немного, конечно, но так больше шансов, что они поймут. Особенно дочки.

Эйдан прям королева драмы. Может, конечно, он из-за пикапа рыдает, а не из-за переломов сына. Но столько слёз, как будто вся его семья в аварии погибла или как будто сын где-то записку оставил, что во всём виноват папа с его новым романом.
Reply
Show
who liked?
+21
Miyazaki
Miyazaki
23 Mar 20:23 #
@umka_pumka: 👍👍👍👍
Reply
Show
who liked?
+1
AndrewJudas
AndrewJudas
22 Aug 2023, 22:03 #
Сериал пролили на 3й сезон. Ура. Если он будет таким же, как и второй, я буду в восторге
Reply
Show
who liked?
+7
alesenok
alesenok
23 Aug 2023, 10:06 #
Как и многим тут понравилось пальто Миранды, захотелось себе что-нибудь такое для хорошего настроения в нашу мрачную осень. У нас ничего что-то похожего не нашла. Зато в Америке продают. Если Вы живёте в Америке, Канаде или Великобритании, то 139долл и оно ваше 😊
https://www.californiajacket.com/product/and-just-like-that-s02-cynthia-nixon-ombre-coat/
Reply
Show
who liked?
+11
Orangeice
Orangeice
23 Aug 2023, 15:38 #
Здорово, что сериал продлили ❤️
Reply
Show
who liked?
+2
fanami_fan
fanami_fan
24 Aug 2023, 14:49 #
Ну зачем было трогать Стенфорда? (Rip 😭)
Reply
Show
who liked?
+3
debaucher
debaucher
PRO
24 Aug 2023, 21:08 #
Наконец, в эпизоде подняли важнейшую тему современности.
Почему активы упорно хотят оставаться активами?
Почему они так боятся любви?

(крайне сомневаюсь, что эта сцена была на Кинопоиске, но остальные поймут)
Reply
Show
who liked?
+5
debaucher
debaucher
PRO
24 Aug 2023, 21:21 #
@debaucher:

Ох. Я даже не представлял масштабов бедствия. На кинопоиск полностью вырезали эту сцену. И не только её. Все сцены более менее связанные с однополыми отношениями, буквально 1/5 серии (44 минуты оригинала, 34 минуты на КП) пошли под нож.

В ахере
Reply
Show
who liked?
+6
Smile_olya
Smile_olya
25 Aug 2023, 01:17 #
Krinzhanula from the game of actor Aidan in the car, bad, very bad (
Reply
Show
who liked?
+18
Grenada
Grenada
PRO
25 Aug 2023, 12:02 #
Стив бесит.
Reply
Show
who liked?
Grenada
Grenada
PRO
25 Aug 2023, 19:30 #
Такое ощущение, что Керри не съедет с этой квартиры никогда. Эйдан её кинет. Она останется в старой квартире потому что она ей как раз.
Как в меме «Мы сдвинемся с этого пацана?!»
Reply
Show
who liked?
+9
8margoshka8
8margoshka8
29 Aug 2023, 23:24 #
Миранда преобразилась! А история с Че только помогла ей прийти к той себе, которая сейчас ей самой нравится. Поэтому хорошо, что такая сюжетная линия была, без нее было бы совсем не то. Эйдан превратился в какого-то нытика (и это вовсе не про трагическую ситуацию с сыном, тут по поводу эмоций никто не спорит). Но в целом, его отношение к Кэрри и даже больше к их отношениям в общем, чем к ней конкретно, стирают из памяти его образ из прошлых историй (основного сериала, фильмов). Как-то всё сахарно-приторно и неуверенно. Похоже больше на взаимоотношения подростков, чем людей около 60 лет.
Reply
Show
who liked?
Viktoriya026
Viktoriya026
22 Sep 2023, 09:57 #
Линия Че с её я мы обиделись просто отстой полнейший. Персонаж Че просто отвратителен во всех проявлениях.

Станфорда очень жаль 😔
Reply
Show
who liked?
+3
all_lavender
all_lavender
03 Oct 2023, 23:14 #
че отвратительная просто. не нравилась мне с самого начала. странно, что керри не ушла вместе с мирандой. и как ни в чем не бывало продолжила общаться с че. хотя та оскорбила её близкую подругу
Reply
Show
who liked?
+2
Kassie_Di
Kassie_Di
30 Oct 2023, 03:34 #
В начале серии хотела написать, какие милые Лиза с мужем... а потом она еще так грустно закончилась 🥲
Reply
Show
who liked?
+1
ebech
ebech
PRO
25 Nov 2023, 18:14 #
Согласен почти со всеми коментами выше, поэтому не буду писать по сотому разу все.
Единственное…
Если не изменяет память, то это вообще первый сериал/фильм, где подняли тему ролей у геев. А то вечно все такие совместимые и подходящие друг другу.
Может я знаком только со старшим поколением, как и Энтони, где роли распределены четко,
А все современные сериалы на универсальную молодежь.
В любом случае, за хоть какое-то отличие от безликой массы однотипных гей отношений в кинематографе, уже хочется поставить лайк… или поднять оценку на балл.
Reply
Show
who liked?
+6
Miyazaki
Miyazaki
23 Mar 20:18 #
Something is somehow already... what..with our own "we, they, them, them...I'm not her, I'm theirs..Blaaaaah..Some kind of madhouse.
For me, it was the most out-it was Aidan, hysterical and snotty.He has three boys, no one has ever broken anything?The boy, thank God, is alive...Is Aidan having a nervous breakdown?
Lisa, screaming about a vasiectomy, blaming everyone and not knowing what she wants.
The Japanese monk Stanford and Anthony's ass problem.Sima with his ai love yu, a repeat of the situation with Samantha...The insanity was getting stronger..
In short, all of them are without a king in their heads
Reply
Show
who liked?
+2
milanajager
milanajager
28 Mar 13:22 #
A series about women who can't talk normally is normal but about abortion. That it's not difficult, that it's okay, that it's just your choice when you're not ready or don't want to. Kringe
Reply
Show
who liked?
+1
Add a comment:
Ads